Thursday, 26 November 2015

RUMAH PERTAMA : PART 4 : PERMOHONAN BEKALAN ELEKTRIK Teratak ShahNeamy

Masa dapat kunci rumah baru2 ni (boleh baca entry2 sebelum ni) , pihak pemaju dah bagitau saya yang bekalan elektrik masih belum settle . So diorang bagi balik duit deposit booking lot dulu pastu tolak kos pendaftaran bekalan air yang dah selesai berjumlah RM160.00.




Tapi urusan penyediaan dokumen2 pendaftaran di TNB diuruskan sepenuhnya oleh kontraktor wiring (pendawaian elektrik). Yang tinggal hanye saya kena pergi bayar sendiri duit deposit dan juga duti setem di kaunter tNB..

Setelah buat temujanji dengan kontraktor, En.Hafizan , kami berjumpa di perkarangan pejabat TNB. Dokumen yang lengkap diberikan kepada saya untuk ditandatangani sebelum saya membuat pembayaran di kaunter TNB. 

Saya dikenakan bayaran sebanyak RM250 untuk deposit dan tambahan RM10 untuk duti setem. So total RM260.00. Selesai urusan pembayaran saya difahamkan pihak TNB akan datang pasang meter elektrik tu dalam tempoh 3  hari bekerja. Alhamdulillah selesai jugak satu hal. :) 




2 comments:

azizah green line said...

kita kena settlekan sendiri eh emi.. ingatkan pemaju uruskan semua..

Hamelia Hamid said...

@jijah : emi x sure , jijah kena rujuk pemaju jijah camne, coz sepatutnye pemaju yang uruskan semua ni tapi masa serah kunci baru ni pemaju emi dah pulangkan duit deposit tu yang kena pegi bayar sendiri kat TNB..

About Us

We sell creative goods all over the internet. Welcome to our website, we hope you enjoy our products.

Labels

Popular Posts