Sunday, 7 June 2015

JAGA SENSITIVITI MASYARAKAT

Berbalik dengan kejadian gempa bumi sabah..maka timbullah pelbagai topik2 hangat..
Sama jugak dengan kejadian banjir di Kelantan, dan tak lupa juga bencana2 alam yang lain,
juga pelbagai lagi Ujian yang diturunkan oleh Allah swt buat semua hambaNya, tak mengira bangsa, agama dan negara..

Masing2 mulalah nak keluarkan kenyataan tu..kenyataan ni..
Masing2 nak tunjuk pandai..tunjuk hebat..
Semua berebut nak jadi keyboard warrior..
Semua sibuk nak 'bertanding' 'status siapa paling WIN'

Kita di Malaysia, memanglah masing2 ada hak untuk bersuara,
Tapi...tolonglah berhati2...
Fikir dulu apa akan jadi dengan kenyataan yang bakal kita tulis tu..
Tak payah nak up status semata2 nak cakap 'oh pandainye aku sindir dia tu..pandainya nak sindir dia ni..'

Jangan sampai memakan diri sendiri..
Menyusahkan diri sendiri..keluarga sendiri, jabatan sendiri,,,dan juga rakan2 yang lain..
Jangan kerana nila setitik, rosak susu sebelanga..

Fikir-fikirkan lah..sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya..
Kalau terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya...
Sama juga dengan terlajak TULIS,,,akibatnya kau lah yang tanggung..



Self reminder...
Semoga dijauhkan daripada terjadinya perkara2 sebegini kepada saya, keluarga saya dan juga rakan2 saya...amin..



3 comments:

mOoN IzzaN said...

betul tu.. sy sedih sgt bila baca hasil tulisan org2 yg mcm tu,..

azizah green line said...

org tu xpernah duk sabah kekdahnya xtau sabah ni macam mana! sabah is the best place! rindu sabah

moga keadaan sana baik2 saja

Salmiah Othman said...

betul sangat2..fikir dahulu sebelum buat apa2 kenyataan..

Copyright to Blog Hamelia Hamid
Designed by UMIESUEstudio 2016