Friday, 15 May 2015

BAJU KURUNG MENYUSU PILIHAN SAYA


Assalamualaikum dan hai!


Alhamdulillah saya dikurniakan rezeki untuk menyusukan Zahraa sehingga dia berusia hampir 1 tahun 6 bulan (walaupun tak sepenuhnya-saya dah nyatakan seperti sebelum ni).
Pregnant kali ni saya berazam untuk menyusukan anak saya secara sepenuhnya (tanpa mencampurkan dengan makanan/minuman lain sehingga usia 2 tahun - Insyaallah)
Walaupun azam tu sangat tinggi tapi saya tetap mahu tanamkan azam awal-awal.
Sebelum ni pun saya dah berazam tapi mungkin kurang kecekalan hati. [mybad]

Selalu ada je halangan dan rintangan untuk saya fully breastfeeding kan zahraa.
Antaranya ialah faktor pemilihan pakaian yang bersesuaian untuk menyusu.

Yerr..hal ni memang nampak simple sangat..
tapi bukan senang nak cari pakaian yang betul-betul sesuai dan selesa dengan keperluan kita sebagai ibu.
Aurat mesti diutamakan.
Keselesaan anak dan ibu.

Setelah mencuba pakaian baru keluaran Mumsluv ni, saya dah rasa makin bersemangat untuk 
meneruskan azam saya buat anak ke-2 nanti tau!

AINY MODERN NURSING KURUNG


Inilah bahagian menyusu yang dimaksudkan. Bahagian leher dan lapisan dalam yang takde zip atau butang yang menyenangkan kerja korang esok2.
Asal anak nak susu je, selak sikit je pastu dah boleh terus menyusu. 
Yang penting kat bahagian dada, pinggang, perut dan tempat yang tak sepatutnya dilihat orang bukan muhrim tu tak terdedah seperti sesetengah pakaian menyusu yang lain.

Ni pandangan hadapan
Sesetengah orang tak suka pakai dress/jubah kan?
jadi ni lah jalan penyelesaiannya. 
Kain dan baju nye jenis berasingan macam baju kurung yang biasa tu.





Fefeeling model sekali-sekala. Hehe.
Serius selesa sangat jenis kain yang digunakan ni, sejuk dan lembut je kat badan.
Yang PALING PENTING.....Tak payah iron pun tak ape!!!
[yang ni lah sebab utama saya paling suka...hihi]

Design baju ni pun memang menarik, bentuk baju kat bahagian bawah tu yang nampak baju ni unik, lain dari yang lain.
Kadang-kadang kalau yang lurus pun bosan jugak kan..
Sekali sekala ubah gaya penampilan, diri sendiri pun rasa lebih berkeyakinan.. :)




Uppss..nampak slim pulak iolls poaing camtu...hihii...




Lagi satu, kat bahagian pergelangan tangan tu di design kan khas untuk nampak lebih kemas. 
Pakai g kerja kat pejabat memang sesuai sangat.
Nampak lebih formal dan menarik. 
Kalau nak ambil wudhuk pun senang, 
Hanye tarik je ke bahagian atas.
Kainnye jenis memeri jugak tapi bukan jenis yang satu lagi..yang tu saya kurang suka coz
die jenis melekat kat badan..kalau yang ni tak melekat pun..






ok yang ni dah kantoi, nampak dah cam orang peknen 5 bulan lebih..hihi
Sesuai jugak untuk mommies yang tengah preggy cam saya ni.
Longgar dan selesa sangat2..
Kain die pun jenis getah je so boleh je pakai mengikut kesesuaian masing-masing.

Seronok sangat bila saya dapat kenal produk Mumsluv ni. Sebelum ni saya tak nafikan yang saya ni kurang pengetahuan dalam bab2 menyusu ni.
Bila ada pakaian yang canik2 dan ada kegunaan khas macam ni, kita pun bersemangat nak tambah koleksi lagi hehe. 

Hubby pun suka bila saya hantar gambar baju ni.
Dia cakap lepas ni boleh la tambah lagi koleksi pakaian menyusu..
Yang penting MENUTUP AURAT, HARGANYA BERPATUTAN, DAN SELESA
Memudahkan proses menyusukan bayi kami nanti..

Yer arr..sebelum ni kalau lepas berpantang..
kalau ade majlis2 kenduri kendara...
Bab2 pakaian lah yang selalu jadik masalah tuk saya..
Yang jadi mangsa...hubby lah tempat saya mengadu..huhu..

Hope lepas ni perkara macam yang dulu dah tak berulang lagi...
Terima kasih Mumsluv.. Sayang youuu... hihi..



Siap dapat freegift lagi tau... :)

Yang bestnye bukan corak ni je yang ada kat mumsluv, antaranya ialah....












seee??? semua design cantik2 kan..
Saya sendiri pun dah rambang mata ni nak pilih mana satu hihiii...

Kat mumsluv jugak ada baaanyaakk pilihan lagi..Blouse, Dress, t-shirt..
Korang boleh pilih ikut keselesaan masing2 okeh..

:)

Jom terjah MUMSLUV, sekarang diorang ada buat PROMOSI SEMPENA HARI IBU dari 27 April hingga 30 Mei 2015.. Cepat grab kalau tak nak rugii... 



Instagram : MUMSLUV
Facebook : mumsluv





1 comment:

azizah green line said...

menarik! bila tengok emi pakai jadi cantik sbb dia kain n baju berlainan..

boleh terjah ni

Copyright to Blog Hamelia Hamid
Designed by UMIESUEstudio 2016