Thursday, 12 February 2015

KECUAIAN.

Assalamualaikum dan hai,

Semalam buat pertama kalinya dalam hidup saya, saya hilangkan tiket parking kereta! 

Selalunya bila dapat je tiket parking tu kalau hubby yang drive dia akan bagi kat saya, dan saya akan simpan dalam wallet saya, tapi  dah ditakdirkan hari tu merupakan hari malang saya, saya hanya menyimpan dalam poket baju uniform saya bersama-sama handphone saya.


Mungkin sewaktu saya menyeluk saku poket tu untuk ambil handphone waktu tu lah saya cicirkan tiket tersebut.


Alhamdulillah,
Semalam lepas selesai urusan buka akaun serta daftar haji untuk zahraa, dan juga tambah akaun simpanan tabung haji saya, di Pejabat Tabung Haji, hubby ajak ke Wisma Muis, dia ada nak beli barang sikit. Banyak kedai jugak yang kami masuk tu yang susah nak jumpa balik tiket tu. Saya dah patah balik ke kedai-kedai yang kami masuk untuk cari balik tiket tu tapi sedihnya tak juga dijumpai. 

Tak de rezeki pulak kat situ, bertawakkal je keluar dari perkarangan wisma Muis. Dan pergi ke kaunter pembayaran parking. Staff kat situ memberitahu denda kehilangan tiket parking adalah sebanyak RM25.00. Diam seribu bahasa je saya, rasa bersalah sangat-sangat. Kenapa lah cuai sangat hari tu. Nasib baik Hubby yang tolong bayarkan. Sorry sayang. :(

Lepas tu hubby ajak makan di Restoran D'Lengkuas, Sembulan sebab dah alang-alang berada kat kawasan tu. Sebelum tu saya hanya rasa nak minum air je, dah kurang selera makan (maklumlah fikiran tengah semak fikirkan kecuaian tadi) tapi bila tengok gulai kerutuk hati lembu, terus selera makan tu datang.

Alhamdulillah, terima kasih allah, Kau kurniakan aku suami yang penyabar, dan sentiasa berada di sisi aku tatkala susah mahupun senang.

P/s : tips kalau anda dah buat salah/cuai : cepat2 minta maaf dan akui kesalahan, jangan ulangi lagi, insyaallah semuanya kembali tenang. :)





1 comment:

Azizah Green Line said...

Iya nasib suami cik emi seorang pyayang. Nampak air muka dia xmudah marah. Alhamdulillah emi..

Copyright to Blog Hamelia Hamid
Designed by UMIESUEstudio 2016