Friday, 23 January 2015

LELAKI MIANG

Assalamualaikum.

Haish. Saya kan, tak faham betul la dengan lelaki yang tak pandai nak jaga kehidupan masing-masing dengan baik. Terang-terang dah ada isteri (mungkin juga dah ada anak-yang ni saya tak de masa nak selidik pasal ko). Tapi masih nak berlagak macho, ko rasa ko ni mat romeo? Ko rasa semua orang ko dapat pikat? 

Puiii.

Dah la jenis memaksa-yang ni saya dapat cerita dari rakan saya. Berani nak minta-minta nombor telefon pegawai-pegawai perempuan, bila dah bagitau dah berkahwin, ataupun sudah berpunya, masih lagi nak mencuba, masih lagi mendesak nak jugak dapatkan nombor telepon! tu taktik budak-budak tak matang, budak-budak sekolah boleh lah wei. Haish kalau ko mintak2 nombor tu  melalui saya, tau lah ape jawapan saya nanti!

Zaman sekarang ni orang semua dah bijak pandai, semua boleh nilai perangai seseorang, keperibadian seseorang. Kalau dah berkeluarga, sila lah buat perangai seperti dah berkeluarga. TAK PAYAH NAK GATAL-GATAL NAK TEST MARKET! Ko fikir ko siapa? Ko rasa ko hensem ke? Ko ingat orang kerja kat sini datang kerja pastu nak suruh orang pikat? Nak2 orang macam ko? Eeeiiiuuuu..

"Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih" - peribahasa ni tak relevant langsung dengan ape usaha yang ko dah buat. Bawak-bawaklah sedar diri, kembali ke pangkal jalan. Ingat Anak bini. 

Perangai ko macam ni, bukan sahaja merimaskan aku, semua pegawai perempuan dah naik rimas tau. Very annoying. Kalau ko rasa ko bagus sangat, tak payah lah kerja macam ape yg ko tengah kerja sekarang. Sebab kerja ko ni tak mencerminkan sikap positif langsung. Macam orang tak de keje ko tau tak.

Semua orang kat sini ko nak try. Tapi pikir balik, cam budak2 je tindakan ko ni kan..kesian pun ade..ape lah nasib. 



P/s : harap2 orang macam ni dah tak wujud kat dunia ni, tapi yang pelik nye ade lagi.

6 comments:

Chekgu Azrine said...

ish..tak suka orang jenis gini..hopefully takdela dalam kalangan family kitakan sis

Julia Johari said...

Hamelia, Ya Allah takut baca...ada lg ke mahkluk lelaki yg mcm ni...dah kahwin tp nak gatai2 lg ngan pompuan dah berkahwin...adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii rasa cm xleh hadam la...huhuhu harap sgt xd kes ni kt pejabat kami.

Scdha Sein said...

Huh! Marah bebenor nampaknye...

Azizah Green Line said...

hishhh menakutkan tu...

Nabila Syifa said...

singgah sini :)

Diana Rashid said...

Eii..macam lelaki yang terdesak je...kurang kasih sayang kat rumah ke??kesian la keluarga kat rumah.

sebenarnya kan..lelaki macam ni bila depan bini dia menikus je.

Copyright to Blog Hamelia Hamid
Designed by UMIESUEstudio 2016