Thursday, 8 January 2015

Sarapan pagi : nasi kuning sabahan

Assalamualaikum..selamat pagi.

Dah lama rasanya saya tak bersiaran.
Ape khabar semua? Harap2 korang sihat lah ye.
Alhamdulillah kami sekeluarga sihat.

Dah dekat pukul 11 pagi, tapi saya baru je breakfast.
Menu pagi ni, nasi kuning sabahan.

RM3.00 sebungkus. Ada orang jual dekat bawah pejabat kami. Alhamdulillah kenyang dan sedap. Tak payah nak beli jauh-jauh. hehe.

Nasi kuning ni rasa nasi dia lemak2..sebab dimasak dengan santan..tapi tak rasa macam nasi lemak.
Sambal merah, samaada ikan tongkol ataupun ikan aya.ataupun juga ayam..dan telur rebus, serta sambal kelapa. Sambal kelapa saya tak berapa menggemarinya.
Sambal tu lebih kurang sambal kelapa cucur badak. 

Korang breakfast ape hari ni?

Pagi tadi saya timbang, berat dah naik sedikit. Jadi 62.8kg. Dah agak bahaya untuk saya. Tapi...Saya tak dapat nak berdiet..perut ni asyik lapar je. Huhu.

Oklah..semoga bertemu lagi. Bye..~ 




6 comments:

SalbiahM said...

hehe..nak diet tak boleh makan selalu nasi lemak gini

Scdha Sein said...

Huh! Nampak sodap...

Nur Inani said...

tak pernah rasa nasi kuning ni :D

Cik Ash said...

ni pertama kali dengar panggil nasi kuning... tengok macam kerabu pulak... tu

Azizah Green Line said...

Kat sini nasi lemaknya nasi kuning kan emi..hehee

QasehnyaRania said...

tak pernah rasa lagi
mcm mcm jga laukdia ye

Copyright to Blog Hamelia Hamid
Designed by UMIESUEstudio 2016