Saturday, 10 January 2015

ROTI SARANG LEBAH DI KOTA KINABALU

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Semalam saya beli roti sarang lebah dengan seorang rakan saya, kak za. Ya allah, sedap sangat. Struktur roti tu sangat2 lembut..dan gebu..gebu gebas gitu. Ditambah pula dengan sos butterscoth yang sedap.


Sebekas ni RM10.00 je. Besar tau. Kalau tak silap akak ni pakai loyang bulat size 7 @ 8 inchi. Tapi ada juga siZe lain. Yang dalam bekas tu sos dia, butterscoth sos.

Selepas disimbah sos butterscoth. Menyelerakan. Belum sempat salin pakaian kerja terus serang. Kih kih kih.
 Tengok..ke'gebu'an dia. Memang tak dinafikan tersangat2 lembut dan sedap. 

Sos tu kita boleh letak sesuka hati kita. Kalau rasa nak banyak..boleh letak banyak. Saya pulak suka cicah2 roti tu dengan sos sebelum makan. Ikut selera masing2. Tapi kacang2 kat atas roti tu memang sedap. Krup krap je bunyinya bila kita gigit bersama2 roti tu. Memang mengancam sedapnye..korang kena rasa sendiri, baru puas hati.

Dekat kota kinabalu ni memang susah nak cari roti yang sedap macam ni. Yang paling penting nak cari yang dibuat sendiri oleh orang yang beragAma islam. 

So sesiapa sekitar kota kinabalu, taman indah permai, sepanggar, telipok, tuaran, menggatal..kolombong..dan sekitar sini yang mahu merasa sendiri kehebatan ROTI SARANG LEBAH KAKZA nk silalah hubungi kakza ditalian whatsapp beliau : +60 17 732 4985 ataupun boleh hubungi melalui akaun facebook beliau : Azharizah Aris .

Kak za yang berasal dari Negeri Johor ni juga ada mengambil tempahan bermacam2 jenis menu makanan, kek, biskut, serta kuih-muih. Tak menyesal sekiranya tempah dengan dia coz dia memang berbakat dalam bab2 masakan ni. :)







6 comments:

Cik Ash said...

nampak sedap la terliur kita

Nur Inani said...

sedapnyaaa roti sarang lebah. mak cik nani selalu buat ni :D

Azizah Green Line said...

Nak!! Alahai sedapnya..

izzeyda said...

sedapnya.. done follow back..

sha dhira said...

sedapnya...

QasehnyaRania said...

ada jga org semenanjung yg buat jual kan :)
mmg sedap.mengigau ngigau la kalau sh dapat makan.hihi

Copyright to Blog Hamelia Hamid
Designed by UMIESUEstudio 2016