Saturday, 27 December 2014

Pesanan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang

Sama2 kita muhasabah diri. Memang benar. Byk silaturrahim terjalin. Byk org mendekati allah. Byk org menghargai makanan minuman rezeki yg masih berbaki. Byk hikmah nya. Allahuakbar.

Pesanan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang;
"Peristiwa besar yang berlaku di Kelantan pada masa ini adalah sebagai tanda Allah SWT hendak menyucikan kembali negeri Kelantan sebelum terlaksananya hukum hudud di negeri tersebut pada tahun hadapan. Kisah sebegini kita boleh lihat dalam peristiwa banjir besar yang melanda kota Makkah ketika pembukaan awal kota Makkah. Makkah dahulunya dijadikan tempat himpunan patung-patung berhala, kemudiannya Allah SWT mendatangkan banjir besar di Makkah untuk menyucikan kembali kota Makkah darpada perkara-perkara kufur. Begitu jugalah peristiwa banjir paling besar berlaku ini di Kelantan pada masa ini kerana Allah SWT hendak menyucikan keseluruh negeri Kelantan sebelum terlaksanya hukum Allah di bumi kelantan pada tahun hadapan. InsyaAllah..."
Iktibar dari banjir .
Banjir dan hujan berlaku apabila Allah mahu menunjukkan kuasa mutlaknya kpd sang hamba, tdk ramai yg merespon dgn hati y g tawadhuk, mengaku bhw, kami perlu takut pd yg membuat arahan kpd hujan utk turun selebat2nya!Jgn berhenti selagi Allah tdk perintahkan spy berhenti.
Bknkah Allah itu Maha Penyayang, lg Maha Mengasihani?
Takkan Allah x kesian kat mangsa2 banjir tu? Allah yg Maha bijaksana Maha Tahu knp banjir sedahsyat itu perlu berlaku?
Ia utk buat hamba2 nya dptkan rasa takut dan gerun dgn kuasaNya yg Maha hebat itu..

Bila manusia terdesak, mrk akan cari Allah! merayu padaNya..hingga acara2 hiburan utk menyambut tahun baru dibatalkan di seluruh negara dan ditukar dgn prg selawat dan budget 2 utk acara itu digunaan utk kebajikan mangsa banjir!

Alangkah berjasaNya Allah demi utk mnyelamatkan bumi Malaysia dr dosa dan maksiat di Ambang 2015, diciptakan satu bencana yg mengandungi hikmah yg besar disebalik musibah itu.
Allah nak buat hingga hamba2 Nya hilang selera utk sambut Tahun 2015 ini dgn pesta hiburan, dia buat kita tukar acara sambutan itu dgn ibadah!
Perlu diingat Maha Suci Allah dr menzalimi hamba2Nya..sblknya kitalah yg menzalimi diri kita sdri..
Dapatkan rasa Takutkan Allah, Gerun dan patuh pd syariatNya.. Nescaya bencana besar akan berkurangan..
Kpd mangsa2 banjir, kita sama2 memohon ampun, bertaubat bermati-matian kene dibuat sgra di pusat2 pelindungan banjir, terima ujian ini dgn penuh sangka baik kpd Tuhan pencipta langit dan bumi.
Dia penguasa alam semesta.. Jika Allah Mahu, dgn serta merta diarahkan sja hujan agar berhenti, dan bumi telan segera air yg membasahimu agar hamba2 ku boleh hidup spt sediakala.
Spt yg berlaku kpd Nabi Noh.. banjir dan hujan itu hanya berlaku dgn arahan TuanNya..
Ia itulah Tuhan Yg Maha Berkuasa! Jd mari kita muhasabah diri atas peristiwa yg dianggap bencana besar ini..
Kalau kita hubungkan dgn bencana di akhirat, kita akan rasa bencana ini kecil sgt..
Bukann kita tidak tahu setiap kali smbtn tahun baru diadakan akan ramai lah yg terlibat dgm zina, arak dan hiburan yg sgt merosakkan..manusia lupa Allah dn Rasulnya..
Demi utk menyelamatkan manusia dr neraka yg disediakan utk penzina, peminum arak, dan bergaul bebas menyaksikan konsert2 yg melalaikn, Hujan dan banjir diutuskan agar manusia terpaksa tunduk dan mengaku bhw, mahu x mahu kenalah rapat dan berdamping dgn Allah .
Gugurkanlah airmata penyesalan dan taubat krn selama ini manusia x peduli pun akan kehebatan kuasa Tuhan!
Sesungguhnya banjir dan hujan ini membawa isyarat dr Allah spy Jgn takut pd banjir, hujan ataupun cuaca, tetapi takutilah Aku! itu semua tentera2 ku .
Jika Aku berkehendak, Aku boleh kerahkan air yg lebih besar dari ini lg utk mengugut kamu..
Bknkah Tsunami pernah aku utuskan? Tidak cukupkah lg?..Menagislah wahai hambaku...air mata yg engkau alirkan krn takutkan Aku itu amat mahal, ia pemadam api neraka! Banjir ini utk itu...


sumber : facebook.

5 comments:

ily♥ said...

Allahu..benar kita yg sering terleka & lalai...byk persoalan rasa yg berlegar dlm otak. Tp jwpnnya hanya satu, jika Allah berkehendakkan apa sekali pun, Dia yang empunya kuasa. Kita hamba yang hina yg selalu lupa pada Dia. Allahu Allah...

ziezah.com said...

sebenarnya itu peringatan kepada kita.. betapa dunia ni dah tua untuk tanggung dosa2 di bumi ini... tapi Allah juga Maha Besar yang turunkan segala ujian2 yg ada

Julia Johari said...

Tersentap diri sendiri baca entry ni dear, ya Allah kena banyak muhasabah diri...

SalbiahM said...

wlllahu'alam..sama-sama kita muhasabah diri.semoga rakyat Kelantan tabah menhadapi ujian ini

Cik Ash said...

inshaAllah sama-sama la kita muhasabah diri lps ni

Copyright to Blog Hamelia Hamid
Designed by UMIESUEstudio 2016