Monday, 17 November 2014

LIRIK LAGU DAN MAKSUD 'SELIMUT TETANGGA' - REPVBLIK

Lagu ni dah jadi lagu WAJIB saya mainkan di pejabat..
incas (penyelia) saya suka sangat lagu ni..
saya pun suka jugak.
layan je kan..



Lirik Lagu Repvblik - Selimut Tetangga
Bersabarlah sayang aku akan pulang
Jangan dengarkan gosip murahan tentang aku
Berjanjilah sayang ku slalu setia
Meski ku tak selalu di sampingmu
Tak usah kau menangis meratapi aku
Tak perlu kau berfikir ku meninggalkanku
Mana mungkin selimut tetangga
Hangati tubuhku dalam kedinginan
Malam malam panjang setiap tidurku
Selalu kesepian
Mana mungkin selimut tetangga
Hangati tubuhku dalam kedinginan
Malam malam panjang setiap tidurku
Selalu kesepian
Berjanjilah sayang ku slalu setia
Meski ku tak selalu di sampingmu
Tak usah kau menangis meratapi aku
Tak perlu kau berfikir ku meninggalkanku
Tak usah kau menangis meratapi aku
Tak perlu kau berfikir ku meninggalkanku
Mana mungkin selimut tetangga
Hangati tubuhku dalam kedinginan
Malam malam panjang setiap tidurku
Selalu kesepian
Mana mungkin selimut tetangga
Hangati tubuhku dalam kedinginan
Malam malam panjang setiap tidurku
Selalu kesepian
Bersabarlah sayang aku akan pulang


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pastu hari ni, tetiba je dia tanya saya..
Ape ye maksud 'selimut tetangga?'
errrr..saya pun tertanya2 jugak..
terus saya google...
dan terjumpa satu blog dari seberang..
Dewi Setyorini 
Beliau menjelaskan maksud 'selimut tetangga'
Owhh rupanya maksudnya lebih kurang macam 'perempuan simpanan'
Kiranya penulis lagu ni nak nyatakan yang dia tetap setia walaupun dilanda kesunyian percintaan jarak jauh..
Sama dengan situasi incas aku yang sorang ni..yang menjalani liku-liku hidup sebagai seorang PJJ (percintaan jarak jauh) bersama isteri dan anak-anaknya.

Semoga mereka terus tabah hadapi ujian ni. - tak semua orang 'mampu' tuk hadapinya, termasuk lah saya sdiri err tak sanggup nak fikir camane bila berjauhan dengan insan tersayang kan? huhu..kirenya saya amat respek kat korang yang berjaya hadapi hidup PJJ ni. Syabas!!





2 comments:

ziezah.com said...

hishh xleh pasal PJJ ni.. sbb ai pun PJJ gak! wuaaa :'( xnak dengar lagu ni..nnt ngiss

Shah Fawah said...

Me 2 also PJJ huhu....miss my wife n my daughter!

About Us

We sell creative goods all over the internet. Welcome to our website, we hope you enjoy our products.

Labels

Popular Posts