Wednesday, 22 October 2014

SELESEMA DAN PREGNANT?

Assalamualaikum & hai!

22 Oktober 2014, happy deepavali!!!

Selesema datang lagi. Last aku demam, pakej batuk dan selesema adelah mase bulan 6. Bersaing saing dengan demam izz zahraa (demam masuk 7 bulan). 

Start hari jumaat lagi, pedih2 je dalam tekak ni. Pastu bersin n batuk mula lah datangnye. Sekarang bersin dan hidung dah kurang berair, cuma yang tinggal suara yang masih belum ok. Berdengung je bila bercakap. Telinga aku masih pekak sebelah. Cam jauh2 je bunyi nye.

Yang kesian iZz zahraa la, sekarang dok batuk2, bunyi cam berkahak.pastuh hingus start meleleh. Aduhai, kesian berjangkit dengan ibu.

Nasib baik dia tak merengek. Makin membuas aktif ade lah. Budak baru nak bertatih, sikit2 ade je dapat sakit. Sikit2 jatuh, cium lantai, cium kerusi, kalau mata tak hinggap duo puloh pat jee meme sie lah ke dio. Huhuhu.

-Dah start nak repair kipas.-

Mood membaking dah menurun dengan jayanya bila aku kene selesema ni. Nak buat kek or congo bars pun dah tak larat. Masak nasi pun coz terpaksa masak je, tu yg kadang2 tapau je. Tapi tekak kiteorang ni,selera kelate 100%. Kalau tapau bukannye puas hati dengan masakan orang. Setakat nak buat alas perut tu boleh la. Baik la aku masak(oklah, walaupun bukan dikategorikan terror memasak!)

Bila kena flu secara tetiba ni,mulalah kepala hotak ni dok terpikir, "am i pregnant?!" Mihmihmih..

Fyi, aku belum cek...(malas beli UPt kit or malas g klinik)
Fyi, aku TAK DATANG PERIOD LAGI AFTER DELIVER IZZ ZAHRAA.(aku masih Breastfeeding)
Fyi, aku TAK AMIK MANA2 PERANCANG KELUARGA.(aku amik majun cap tiga kunci emas sahaja-KALAU NAK ORDER SILA WHATSAPP AKU LAJU2 okeehhh.. 0148188973)

Ok jawapan aku dah clear, kot2 lah ada sesapee nak jadi nujum pak belalang..silalah buat spekulasi cepat2 ye..(ko bajet ko retissss??) kihkihkih...



1 comment:

ziezah.com said...

kenapa... kalau emi selesema pregnant ke dmacam izz zahra dulu?? hehee kalau pregnant apa salahnya kan.. hehe

About Us

We sell creative goods all over the internet. Welcome to our website, we hope you enjoy our products.

Labels

Popular Posts