Saturday, 30 August 2014

Resepi puding roti Izz Zahraa



Bahan-bahannya :-

  • 4 buku Roti (aku guna roti bulat panjang tu)
  • 10oz Susu EBM @ susu tepung (dibancuh) -aku guna susu tepung sebab dah tak buat stok EBM sekarang
  • 1 biji telur 
  • 1 cawan air
  • sedikit pewarna hijau
  • racik²kan roti.
  • campurkan susu, air dan sedikit pewarna hijau [boleh juga gunakan air daun pandan-kena blender dan tapis pastu ambil air dia. aku tak buat sebab leceh.]
  • kacaukan telur pastu campurkan sekali dengan bahan² tadi.
  • Separuh daripada bahan tadi dikisar dengan menggunakan blender.
  • Panaskan pengukus, setelah air mendidih, kukus bahan tadi lebih kurang 25 minit.
  • Sejukkan dan sedia untuk di makan.


Cara-caranya :-




Bekal Zahraa. masa teman aku g keja. :) 

Resepi ni sesuai untuk baby 9 bulan ke atas. Sebab ade telur. Sebenarnya tak letak telur pun takpe. Zahraa dah biasa makan telur dan dia tak de alahan ape². ibu² kat luar tu kalau nak bagi makan kat anak² pastikan anak anda tidak ada alahan terhadap makanan tu. Lain anak lain alahannye. Kadang² kita tak boleh terlampau ikut sangat dengan orang. Kita, kita. Orang, orang.  PAham? hehe. 

Moms know the best kan?

Sebab tu aku rujuk mak dan mak mertua aku je kalau ade pape. Tempat lain pun aku rujuk, cuma peratusan yang aku ikut tu adelah berat kepada kedua orang penting dalam hidup aku tu je. :)






1 comment:

azizah :) said...

boleh try ni untuk hakimi..tq resepinyaa

About Us

We sell creative goods all over the internet. Welcome to our website, we hope you enjoy our products.

Labels

Popular Posts