Sunday, 3 November 2013

maternity photoshoot @ 37weeks pregnancy


baru balik dari studio..
Photoshoot lah sangat....
Wakakakaka....
Nak gelakkan diri sendirik dulu..

Alkisahnya..
Aku ngajak la matshah wat maternity photoshoot.. 
sebab ade arr sorang dua kawan2 kiteorang yang jadi jurukamera amatur..tengok hasil keje diorang sume cantik2..pastuh ditambah lagi ngan ade salah sorang member yang offer free je kat kiteorang..sebab nak penuhkan portfolio dia..cuma kalau nak mntak dia printkan dlm bentuk hardcover ke ...baru kena bayar.. 

sape tak nak kan..tapiiiiii...ade tapinye..hubby lak xnak..dia malu..tah ape la yang dimalukan tu..dia cakap kalau dengan member2 dia jadik segan...ao alu hormat je la keputusan dia xkan nak membantah pulak kang durhaka namanya...lagipun bab2 bergambar gini kena lah dengan kerelaan hati baru best..cuma dia sedapkan n pujuk aku dengan bgtau kalau kat studi0 dia nak..sebab alasan dia kita tak kenal orang tu n skali tu je berurusan ngan diorang..apekah,??


Aku pulak..secara x sengaja dapat email dari groupon..ada promosi studio photoshoot yang bernilai rm400++ boleh dapat dengan hanya rm28.00 ... (katanya) ape lagi terus lah aku grab..bila bgtau matshah dia setuju je cam tak caye pun ade..
Aku beli secara online (1st time)
Total payment rm28.00 ...
Kemudian call vendor tu (wedding in venice), lokasi : luyang plaza..kk..

Call untuk buat appoinment.. 
dengan keadaan aku yang dah sarat ni kena buat dalam masa terdekat jugak lah kan..
So aku booking hari jumaat 1/11/2013 (37 weeks pregnant)...dapat slot jam 4 ptg..

Pakej yang dah bayar secara online rm28 tu termasuk:-
-free simple make-up
-Free 3 keping gambar 
-free 3 keping salinan gambar dalam cd yang dah diedit


Tu je..pastu kena bayar lagi rm28.00 secara cash..yang ni aku kureng faham kenapa kena bayar lagi..aku kan jakun.mane penah beli melalui groupon..nasib baik rm28 je kena bayar..kalau rm280.....?? Tak ke menangis tak berlagu aku time tu jugak..?

Bila semak balik terms n condition dia..
Caj akan dikenakan sebanyak Rm28 sekiranya pilih background..
Mungkin lah yang tu aku kena bayar lagi RM28 ..
Pastu kiteorang ada tambah lagi sekeping gambar untuk di print n di frame kan (berserta copy cd yang dah edit)
caj yang dikenakan untuk sekeping gambar RM28.00

Total bayar : RM56.00 + RM28 (bayar online) = RM 84.00

huhu..macam mahal jugak tapi aku rase berbaloi lah sebab hubby pun tak brapa suka yang outdoor kan...
So ni je lah jalan terbaik..kikikiki...(takpe bos besar yang bayar..kire ok lah ni hihi..)

oh ye... staff kat situ cakap gambar yang diedit akan diemel kat aku dalam tempoh seminggu..(errrr...seminggu kah??.)
pastu kalau kta setuju baru diorang akan print out..
n poskan tuk kita...

Tak sabarnye...
Tapi..malas nak berharap sangat ...sebab biase la keje2 edit2 gambar ni ambik mase sikit kan.
Just wait n see..

:)

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

About Us

We sell creative goods all over the internet. Welcome to our website, we hope you enjoy our products.

Labels

Popular Posts