Monday, 14 October 2013

Tiket Flight punye citerr

Asssalamualaikum,


Ari Jumaat minggu lepas, aku cek kat eTMWA, waren flight aku masih dalam semakan HR.
Tak puas hati sebab aku mohon 1/9 lagi..tapi status masih sama...
Sedangkan orang kat opis yang mohon lewat dari aku pun dah lulus dan tengah proses tiket diorang..
Tak puas ati...
aku terus call kak zaharah..yang jaga bahagian sabah..

Nasib baik dapat cakap ngan dia..orangnya baik, senang berurusan..
Bila disemak balik, rupanya dia dah luluskan permohonan aku, cuma dalam sistem je belum update..
Dia cakap dia akan maklumkan bahagian ICT supaya edit balik aku punye status..
yang jadi penyebab belom update tu sebab aaku tak samakan tarik flight aku dengan hubby..
tarikh KK-KB tu dah sama...cuma tarikh KB-KK je lain-lain..

Ye arr....aku buat asing2 pun bersebab...
kan aku habis pantang dalam awal bulan februari...sebab tu aku buat asing2..
tapi kata kak zaharah.kena samakan..baru sistem tak pening..
lepas dah dapat tiket baru boleh adjust sendiri antara kita ngan agen tiket tu..

oooh macam tu kerr...
emm...
kata kak zaharah benda boleh settle tu..
dia akan cakap dengan ICT..aku tak yah wat pape..
tapi aku lah yang risau...buatnye ade problem lain datang lak...satu keje pulak nak membeli tiket lain...

Setiap tahun, kiteorang laki bini (yang kawen sama jabatan) dapat 1 X waren flight untuk family dan jugak 1 X waren flight untuk diri sendiri..maknanya kalau tahun ni aku mohon untuk aku ngan hubby...tahun ni jugak hubby boleh mohon waren flight ntuk dirinya sendiri je...kire untung jugak la...boleh balik 2 kali setahun cuma sorang je kena beli lain..selama 2 tahun kawen ni..tahun pertama aku yang dapat free 2 kali...tahun kedua hubby lak...insyaallah tahun depan aku pulak..hehheee...

Pasal tiket baby..insyaallah bila bby dah lahir,,dah settle urusan JPN,,dah ade no ic..boleh la belikan tiket..tuk baby boleh add infant RM50 je kalau tak silap...aku refer kawan aku n pihak AA jgk la..cuma maybe kena beli tiket lain tuk mak aku ..ye ar..nak tunggu settle urusan JPN..nak tunggu tengok keadaan kesihatan aku nanti camne..tentu mak au kena stay sini n balik sekali ngan aku jugak nanti..

ohye..sebenarnya..mak, abah, kakak, n 2 orang lagi adik pmpuan aku akan datang bercuti kat sini 18 hingga 26 Nov ni....aku belikan tiket tuk diorang pada bulan 1 awal tahun baru ni..Mase tuh aku tak sangka yang aku akan pregnant,,masa beli tu ada promosi... total KB-KL-KK pegi balik untuk 5 orang hanye RM850.00 ...memang rugi kalau tak beli awal2..tu yang aku beli siap2..

Tup2...dapat tau aku peknen mase bulan 3..dan due nye adelah minggu mak abah aku ade kat sini...iaitu 22hb nov... tapi tu betul2 40 minggu...kalau ditakdirkan aku bersalin 36,37 or 38 minggu...jawabnye aku ngan hubby je lah kat sini..mak aku cakap kat aku aritu kalau bersalin awal  pun tak payah beli tiket lain tuk dia..dia suruh simpan duit tuk kegunaan kiteorang nanti.. :( :( ....tapi kesian lak kat famili aku..datang nak jalan2 tapi nampak gayanya macam tak dapat lah nak jalan2 kat sini bersama aku huhu...mb hubby je lah yang akan bawak diorang g jalan2..aku? emmm...wallahuallam..

Tapi aku hokeey je...insyaallah boleh tempuhinya nanti walaupun tak sempat dengan ma abah aku datang sini..kata nak berdikari kan...lagipun aku ade kawan2 n jiran2 yang baik hati.....insyaallah diorang boleh tolong aku kalau2 aku perlukan bantuan diorang....cuma dengan hubby je lah..wajib ade time aku tengah sakit tu huhuhu...

ya allah permudahkanlah urusan kami ya allah...



p/s :: Now 34weeks , 3 days...










2 comments:

Chekgu Azrine said...

semoga dipermudahkan uruusan sis ye..

eamy milea said...

Tq @chekguazrine

Copyright to Blog Hamelia Hamid
Designed by UMIESUEstudio 2016