Wednesday, 25 September 2013

Dah daftar kelas Antenatal

Aku dapat ni dari google..senaman yg sesuai utk ibu2 mengandung 

Insyaallah Sabtu ni aku akan hadiri kelas antenatal/kelas father friendly kat hospital Wanita dan Kanak-Kanak Likas..HWKK Likas..Kat hospital ni jugaklah aku akan bersalin kelak.[insyaallah]

Aku tau pasal kelas antenatal / kelas father friendly ni melalui kawan aku..
Tapi...aku tak tahu bila masa yang sesuai untuk pegi daftar..
Ingatkan nurse kat KK yang akan bagitahu bila sesuai daftar..or KK yang akan tolong daftarkan..[banyak cantik...hehe]

Pastu ade kawan matshah sorang ni...shahidan..bini dia pun pregnant jugak..sama due date dengan aku..
Diorang dah daftar..N dia suruh kiteorang cepat-cepat g daftar sebabnye kelas tu dah nak penuh..
Kat KK ni gov hospital dekat HWKK Likas je tempat bersalin..

Pastu bila je dapat tau dari matshah....keesokkan harinya terus kiteorang pegi HWKK Likas tuk mendaftar..
Aku masuk sorang je..sebab kat sana susah sangat nak cari parking..Aku suruh matshah tunggu daam kete je depan hospital tu..Masuk je dalam hospital..aku baca signboard..malas nak tanya nurse sebab kebanyakan nurse nampak macam sibuk je.Lagipun aku ade rujuk blog kawn aku iaitu wani.. [KAT SINI] .ade dia cakap kat jabatan O & G..terus jumpa...Masuk je kat kaunter pendaftaran..aku tanya nurse yang bertugas kat situ..owh rupanya daftar kat situ je..Bagi nama n nombr telefon pastu dia bagi dua tarikh..satu kelas senaman.satu lagi kelas teori..

Sabtu ni kelas senaman je..nurse cakap kena pakai pakaian yang sesuai, jangan pakai skirt..Next kelas iaitu kelas teori ..adelah pada 12 Oktober 2013..Dah la mase aku daftar tu aku tertengok ade nama bini shahidan jugak..sekali lah kiteorang nanti untuk kelas senaman ni..Aku cerita kat matshah..tergelak2 dia..dah ade geng sekepala...huhu..





2 comments:

azizah :) said...

wahh seronok tu... jijah xtahu pulak ada kelas ni..padahal keje hosp likas..hehehe

eamy milea said...

La yeke...hehe.tp kelas ni unt yg nk bsalin kt hosp likas je dear.. :)

Copyright to Blog Hamelia Hamid
Designed by UMIESUEstudio 2016