Sunday, 9 December 2012

Resepi home made fish ball

home made fish ball dan sayur sawi
Kali ni aku nak share resepi diet kat korang mane tau ada yang tengah giler diet cam aku ni hak3. Lepas makan ni insyaallah tak rasa lapar (aku la..orang lain tak tahu lak, kena try dulu baru tau okeh.)

bahan-bahannya :

Resepi fish ball
1) 5 ekor ikan (tak kisah ikan ape2 pun, aku pakai ikan kembung saiz kecik)
2) 1/2 sudu kecik mayonis (sikit je)
3) 1/2 sudu serbuk lada (sikit je)
4) 1/2 sudu lada htam tumbuk halus (sikit je)
5) 1 biji telur dan secubit garam.

cara-caranya :
1) rebus ikan (just ikan n air je)
2) bila ikan dah sejuk, buang tulang..lenyek2kan dalam mangkuk..campur bahan 2,3,dan 4..dan secubit garam
3) bentukkan bulat2..
4) celupkan dalam telur sebelum goreng dlm minyak panas..aku letak 2 helai daun kari..saje nk bg bau wangi ckit..

Sedia untuk dimakan. Sayur tu aku just rebus dengan lada hitam dan letak garam secubit je. terus makan dengan lahapnye. hehehee..




Good luck...~ bye~



# update berat : 64.2kg#

No comments:

Copyright to Blog Hamelia Hamid
Designed by UMIESUEstudio 2016