Saturday, 8 December 2012

Kisah Jump Rope

kawan baru
Adeh. Lupe pulak nak ambik gambar dvd zumba yang aku beli skali ngan jump rope (JR) ni. Takpelah, bukan ada yang menarik sangat pun pasal dvd zumba ni, nantilah aku citer kat next entry ye darling.

Hari Khamis haritu (6/12/2012) aku hantar ensuami naik transport jabatan di depan gate apartment bandar sierra cz diorang suruh berkumpul kat situ untuk ke airport, (sedih : ensuami outstation for a week) Lepas tu aku ke pejabat, sebelum tu singgah di Giant kolombong sebab aku dah lama nak beli JR dan jugak DVD Zumba. Nak exercise kat rumah la konon. Hehehe.

JR ni aku beli di cosway (tetiber jadi kedai fav aku kalau ke giant kolombong ni) dengan harga member, RM19++ kot. Cepat tak aku ni nyanyuk? Cepat kan. Huhu. Memang dah jadi perangai aku, tak suka hafal harga barang. Nak wat camne lagi kan. :P kemudian singgah kat kedai DVD.. aku beli DVD zumba dan dvd istanbul aku datang (BEST tau), kedua2nya berharga rm8 total rm16 ye. Yang ni aku ingat coz slalu sangat beli kat situ/ ngehngehngeh. :)

Balik dari keje petang tu, aku terus main JR. Bukan senang rupenye. Kena buat dengan penuh kesabaran. Berpeluh2 badan aku, main kejap je dekat 15 minit. Tengok kat bacaan JR tu, aku dapat buat kira-kira 200 lompatan. Patutlah badan aku berpeluh-peluh. Keesokkan harinye (jumaat) aku g keje macam biase je, takde rase sakit2.

Bangun pagi tadi..Kaki aku sakit sangat. Sakit kat bahagian belakang betis. Nak jalan pun sampai terhenjut-henjut. Tak sah lagi kesan sampingan dari 200 lompatan aku tu mula terasa. Weh lame gile kot baru terasa? (JAkun!!) he he he..

ensuami call tanye khabar cam biase la citer tu citer ni. aku tak pandai nak sorok pape kat die [lagipun takut kat die, if tak citer awal2..soon kalau die dah tau aku pulak yang kene marahnye..] aku citerla yang aku sakit kaki men JR. Die bising,

ensuami : mane tau ntah2 dah ade..cik P lom datang kan?
aku: aah..ok ..sorry..next tyme x buat lagi..nak joget sikit2 je depan tv..
ensuami : yelah..sikit2 je ok..
aku : ok..

Nak joget2 konon. DVD zumba yang aku beli tak bukak2 plastik pon lagi ..hehe.yang istanbul aku datang dah tengok ,best ...x rugi beli..ritu aku dah ajak ensuami g tgk wayang, die tak minat sangat cite2 jiwang2..kalau yang lumba2 kete..moto..silat...gusti..tomoi..laju je ngajak aku..aku ingatkan die memang taknak dah tengok wayang..rupenye sangkaan aku meleset coz hari ahad minggu lepas die ajak aku tengok citer Sepah The movie..aku ingat lawak sangat..rupenye ade main motocross..patutlah dia beria2 nak pegi tengok.. huhu..dah name pun lelaki kan.. :)

Mood diet semakin melonjak2 bila bacaan scale aku pagi tadi dah menjejakkan kaki kepada 64.3kg..fuh..tak sabar! !!!!tak sabar!!!! tak sabar...!!!!!!!!!!! tak sabar nak ke 5 series!!! (iklan istanbul aku datang jap)


Wish me luck ye darl...till then bye..~ mmuahhhhhsss.............



No comments:

About Us

We sell creative goods all over the internet. Welcome to our website, we hope you enjoy our products.

Labels

Popular Posts