Monday, 26 November 2012

Atkins Diet - Cara paling berkesan untuk kurus dengan cepat dan percuma



Alhamdulillah, dengan ini aku mengisytiharkan bahawasanya aku adalah seorang pengamal DIET ATKINS. :) . Mungkin ramai orang mencebik, dan mengutuk aku, tak kurang juga yang merendah-rendahkan aku, tapi.. (ade aku kisah?) namun buat ape aku nak pedulik. Yang penting aku sedar sape diri aku. Aku nak sihat. Nak lebih bertenaga. Dan yang paling penting, nak balik seluar keje akuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...huhuhu...

YERRRRR,,,..tu lah masalah besar yang aku hadapi sekarang. Orang yang tak tahu boleh lah cakap, ala..ko bukan gemuk sangat..bukan obesiti pun..watpe susah2 diet.. [tak kisah lah ko nak bermuka2 ngan aku pun] ...Janji aku dapat pakai seluar keje aku tu dengan selesa balik..

Serius..seluar keje aku memang ngam2 ngan pinggang aku. Seluar tu jenis ade getah, masalahnye dah penat aku tarik2 bagi longgar, tapi malangnye seluar aku pon berlagak ngan aku. Jadi sekarang ni bila aku nak pakai seluar, aku terpakse bukak sedikit zip tu..(sungguh memalukan..isk3x)

Nak tak nak, aku terpakse lah kurangkan berat badan aku ni dengan bersungguhsungguh..Tanpe mengharapkan mane2 produk. Aku bukan cerewet memilih..Cume aku dah tak percaye kat mane2 produk pun (buat mase ni)..Harap2nye berpanjangan lah. Sebelum ni aku pernah cuba beberapa produk untuk kurus, namun semuanye hampeh je.. Merugikan.

Apa itu DIET ATKINS..??

Ni jawapannye..korang baca lah sendiri.. Malas aku nak copy n paste. :D

Gambar kat bawah ni result cabaran 10 hari yang aku join dengan member2 ATKINS..
Alhamdulillah..aku bersyukur.. :)

Walaupun x turun dengan banyak, tapi aku tetap bangge cz selama ni aku nk turun, x penah2 turun..naikk je keje ko ni berat..hehe..


klik untuk tumbesaran

Lepas tengok jadual kat atas tu, kalau korang nak tau selame 8 hari lah aku x makan nasik..hehee...
Percaya atau tak...jangan la pecaye sangat..hehe..coz aku dah ter-durhaka iaitu telah memakan dalam 10 sudu nasi pada hari jumaat baru-baru ni secara tak sengaja..Tu sebab nak ambik hati mak kawan aku sbb dia jemput aku makan..huhu.. :( ..dan sebagai backup balik,, aku terpaksa jogging kat kompleks sukan likas sebanyak 2 round..dan keesokkan harinye aku berenang selama lebih kurang 1 jam lebih..Kalau x mampos ....huhu..kalau korang peratikan jadual aku kat atas tu ade yang berat aku naik sebanyak 0.1 gram pade 24 nov 2012...haa yang tu la effect dr aku termakan nasi sebanyak 10 sudu tu..Menyesal...huhu...

Sebenarnye target aku nak turunkan berat daripada 67.8kg kepada 65 kg pun dah ok kot.tapi hari ni hari ke-8 aku dah turun sampai 65.3kg..tinggal 2 hari lagi nak habiskan cabaran ni...memang tulah pencapaian terbaik aku dalam sesi diet-mendiet ni hehe...

Next entry aku citer balik ape menu2 diet yang aku makan. :)..insyaallah..


:)










10 comments:

mizieyka said...

ade mak kesah nyah??? hahah..pedulikan ape org nk kata

Anonymous said...

Salam tumpg tanya.. diet atkins ni mesti kewajipannya tk leh mkn nasi ker? Hmmmm.. sy ni jenis tk leh kalu tk mkn nasi.. paling kurg shari kena mkn nasi kalu tk sakit gastrik perut dtg mlanda bikin tk leh tdur mlm dbuatnya huhu..

eamy milea said...

Anonymous : wslm...yep...diet ni untuk permulaan mmg x bleh ambik nasi @ jenis2 kumpulan karbohidrat langsung....tp pcaya la ianya pasti akan menggembirakan awk...n awk xkan berasa lapar sbb kita kenyang dgn lauk pauk yang kita ambil tu.. :)

Lovely me said...
This comment has been removed by the author.
Lovely me said...

salam aemy (saya ina..pinjam email org haha)..sy nk join la group awk utk diet atkins ni..berat saye pn mkin naek la..rsau huhu

Lovely me said...

kalau awk ad on9...n klu awk mseh ad buat diet atkins ni, ley x msj sy 0176651056...xsnoklaakk klu diet sorg2..xd sape nk tlg pntau huhu

puteri yasar said...

Berita gempak!!! Bagi sesape yg tgh tercarik2 produk untuk kurus,inilah produk yg paling berkesan! Dijamin 100%! Dan tiada kesan sampingan! dan bg sesape yg berjaya turunkan berat badan 10kg dlm masa 30 hari dengn produk ni, akan menang Rm1000! Wow!! Dapat kurus,dapat duit lg! Peruntukan utk pemenang sebanyak Rm20,000! Cepat2! Sebelum duit tu habis!:-)

PELLAVINA SLIMMING
1kotak = RM120 (s/Sarawak rm130) .

beli 2kotak FREE 1kotak rm240 (s/Sarawak rm250)
OFFER SERIUS FREE 15 SACHET (THD KPD 100 ORG SHJA)
untuk kesan penurunan yang lebih berkesan atau effektif ambil bersama dengan pellavina detox

NATURE DETOX
fiber sekotak RM70 15sachet..2 kotak untuk sebulan RM130 (RM140 S&S)

3BOX nature sliming(240) + 2BOX nature detox(130) + FREE GIFT + FREE POSTAGE.
Total rm370

info produk http://pellavinastore.blogspot.com/ berminat nak sahut cabaran?? Jom pm me 0185790420

shuger said...

Salam.saye nak tanye ..saye ade amik k.colly.dye punye carb 9.6 mg..boleh ke saye makan?

Nurul fareha muhamad daut said...

mcm mana nak dapatkan jadual yg turunkan berat badan tuh?

Aisyah Ghazi said...

I pernah try Atkins diet. Mmg berkesan. Jemput sis dtg blog i, tips and info untuk kekal slim.

>>>Kurus sihat Semula Jadi! <<<

Copyright to Blog Hamelia Hamid
Designed by UMIESUEstudio 2016