Tuesday, 13 November 2012

Happy Deepavali

Assalamualaikum dan selamat tengahari..

Wahh,..lama gila aku tak update blog aku ni. Malas punya pasal kalau rajin dah lama aku update kan? huhu.. Aaah tak kisah lah.bukan ade peminat pon blog aku ni.cuma kat blog ni la tempat aku meluahkan isi hati aku ni ..(konon..hahaha)..

Hari ni cuti sempena hari deepavali..selamat menyambut deepavali buat kawan2 dan pembaca yang menyambutnya. Masa raya puasa dan raya haji aku x sempat nak wish kat sini.. Almaklumlah kedua-dua raya tersebut aku berada kat kampung halaman..(jangan jeles..hik3x) so x dapatla aku nak bukak blog ni untuk update sikit sebanyak kisah hidup aku. ;p

Ekceli pagi ni en suami baru cakap nak ikut membe2 aku picnik kat moyog..pagi baru cakap nak ikut..then aku call diorang x dapat la kat sane line kureng..so tak jadi la ikut diorang..yelah ingat nak call dulu ntah diorg jadi ke x...ntah2 g tempat lain ke..xpela ,.xde rezeki kami picnic hari ni..huhu..

western breakfast...gambar pinjam kat google
Pagi tadi aku dan en.suami breakfast ala-ala western.sebenarnya aku baru tau rahsia menggoreng telur yang cantik, hahaha.. Lucu kan? Err ini tak bermakna aku baru belajar goreng telur ye.selama ni stakat nak goreng telur biasa-biasa je tu boleh la..cuma nak jadikan telur tu best dimakan waktu pagi memang tak jadi la mcm dalam pic kat atas tu..yang jadi mcm pic bawah ni..hehe..Sebenarnya kalau nak hasilkan telur cantik macam kat ats tu, kata kak ika, guna api kecik je..n minyak sikit je..n x yah terbalikkan telur tu...guna la kuali biasa pun boleh..xpakai cap mahal2 pun x pe..hehe..Bila dah cantik..masa makan pun cantiklah rasanya..xde lah keras semacam je,.
contoh telur goreng biasa yg aku maksudkan tu .. :)

Thanks to Kak Ika.hihi..selama ni malas nak cuba..Sedangkan senang je pun kan awk..En suami ckp, 'macam dok oversea pulak..hihi' ..Kalau tengok pic kat atas tu x sama ngan bekpas aku tadi..Aku tak de kentang goreng ngan tomato tu..Aku guna resepi sendiri je iaitu daging burger, nugget, sosej, filamen ketam, n telur je. Kacang? memang tak lah sebab en suami pantang makan kacang..Dia ada resdung yang sangat ketara. Aku pon ade gak tapi takde lah seteruk dia yang kalau makan kacang terus naik benjolan2 hebat yang amat besar..huhu..Tapi kadang-kadang ada gak dia skip pantang dia tu..lepas tu bising. :P

Siap bekpas kami layan cite yang dah di record kat astro beyond pvr..iaitu anugerah skrin tv3. Malam live tu aku malas tengok, buang masa je sebab banyak iklan tah pape. Senang citer mintak en suami record dan tolong dia buat assignment. Dia pun record gak citer kat chanel sport kot.. kickboxing..ni yang untung pakai astro beyond pvr..time bayar pun astro la yang untung hahaa...

Tengok part2 yang best2 je..time membebel tah pape kami cepatkan je..sama gak iklan pun haruslah di skip kan.. Oh ye sebelum tengok anugerah skrin kami tengok adam hawa episod 45. Semalam en suami booking tv awal-awal lagi dia nak tengok citer tinju2..sports n macam2 lg fav dia. Aku? x kuase nak tengok tv sangat..aku online je la cuci-cuci mata tengok barang2 Tupperware lagi bagus hhehhee...Tapi seriusly... Punya la best giler citer Adam Hawa ni.. Nyesal x langgan mustika HD awal2 huahuahua..tapi x pe aku dah ade softcopy episod 1 sampai 33.. episod 32 dan 33 kena tengok kat youtube xpun kat malaymoviesfull.(Tak tengok lagi).ep. 35 sampai 45(terkini) aku dah tengok kat mustika hd secara live n jugak recorded..

Penangan TV kan. X keluar tengok wayang pun x pe dah sekarang. Jimat duit sikit la kot..Kalau dulu aku n en suami selalu sangat keluar tengok wayang..makan confirm dah kat luar..n mase tengok wayang tu beli pop corn n keropok2 lagi..pendek kata kalau keluar tengok wayang..harus2 lah habis minimum Rm50 kn..bila kira2 balik katalah sebulan tu kami keluar 4 kali.. x ke dah rm 200 dah di spentkan untuk wayang je..tu x campur minyak kete, shopping2 yang x sepatutnye (kalau aku ni bahaya sikit..macam2 yang aku suke...hihi) ...So memang berbaloi langgan astro baru ni..Walaupun RM140 sebulan pun..puas hati..macam2 cerita leh tengok dengan paparan HD (macam kat wayang jgk)..(dah sah2 hobi kami laki bini ni tengok cite je kan..wakakkaaakakakakakkaa)...

So alasan nak keluar ngan en suami ntu tengok wayang dah x relevan dah dlm kamus hidup kami..(ecececeeh..) sekarang ni kalau pasal keluar je pegi beli barang dapur, syoping baju seluar sikit, makan2 kat luar (x selalu), main badminton, jogging, x pun pegi berenang...x pun teman en suami men futsal. Tapi yang futsal tu kureng sikit la coz boring x de wat pape..kalau badminton leh gak aku join skali skale kan..

Petang ni aktiviti aku tengok tv je..en suami dah keluar men badminton ngan member dia. Asalnye dia ajak aku ikut dia sekali,tapi malas pulak nak ikut coz aku nak jogging kat likas sport centre..tapi die x kasi g sorang2..dia suruh ikut dia men badminton pastu baru g jogging ngan die..tp last2 kami bincang yang aku pegi amik dia dalam kul 3 lebih kot..dia habis badminton kul 4..so dia cakap nak makan mcD...ntah jadi ke x aku jogging ni kalau dah kenyang makan mcD..alahaiii...cmne nak diet ni...huhuhu...

Ni lah kisah hidup orang yang x de anak lagi macam aku ni..isk3x..sedih ke? x pun.nak tak nak kena lah terima hakikat belum ada rezeki lagi wat kami..Kalau dah ada anak, banyak post pasal anak je kan memangjang..lumrah kehidupan.. :)

Errrkk...macam gelap je kat luar tu..nak hujan ni,,jawabnye x jadi la jogging...dah nk kul 3 lebih dah ni..aku kene siap2 nak keluar g amik en.suami dulu..Boleh je dia balik ngan member dia yg dtg amik td..tp saje je die nk makan mcD ngan bini dia yang makin chubby ni..dengan kata lain nak chubbykan bini dia lagi la ni..hehehe..



ok..bye2..







2 comments:

mizieyka said...

sedapnyeeeeeeeee... hehehehehehe

Nor Suhaiza said...

sabar yer..may be next year da baby..sape tau kan..hik3..

About Us

We sell creative goods all over the internet. Welcome to our website, we hope you enjoy our products.

Labels

Popular Posts